Wikia

Teikoku
Episode 012
Team Data
JP naam 帝国
Dub naam Royal Academy
Aanvoerder Jude Sharp
Gewonnen 4
Verloren 3
Coach
Debuut
Game Inazuma Eleven (Game)
Manga Hoofdstuk 1
Anime Aflevering 001
Teikoku emblem

Teikoku (帝国) was ooit een school voor het sterkste voetbalteam in Japan. Ze hadden constant wedstrijden gewonnen totdat ze verloren van Mark en zijn team op Raimon. De aanvoerder van het Teikoku voetbalteam was Jude, maar later besloot hij zich aan te sluiten bij Raimon. Twee vooraanstaande leden zijn Joseph King en David Samford, ze worden vaker dan de rest van het team getoond. Hun vorige coach was Ray Dark, maar het is onbekend wie nu hun coach is. In IE1 is hun aanvoerder Jimon Daiki. In Inazuma Eleven 2 is hun aanvoerder Genda Koujirou.

Info

The first appearance of teikoku.

Teikoku Academy's debuut.

Teikoku Gakuen JPN version

Teikoku's weergave in de eerste game.

Royal Academy werd in het begin geleid door Jude. Hun coach was Kageyama Reiji en dankzij zijn superieure coaching vaardigheden(ook al was met hulp van vuile tactieken) wonnen zij 40 jaar achter elkaar het Football Frontier. Gelukkig ontdekt Jude Kageyama's bedrieglijke en manipulatieve persoonlijkheid, en hij besluit om Kageyama's begeleiding te verlaten. De rest van het team volgt Kidou er vlak na en verlaten Kageyama's zijde. De voetbalwedstrijden van het Football Frontier volgend werd Teikoku verslagen door Zeus, wat ervoor zorgde dat Kidou besloot om zich aan te sluiten bij Raimon voor wraak. Uiteindelijk worden Genda en Sakuma overgehaald door Fudou Akio om zich aan te sluiten bij Shin Teikoku Academy en om te vechten tegen Raimon.
Teikoku in Manga

Teikoku's debuut in de Manga

In aflevering 56, komt Jude terug naar Royal Academy om met de rest van het Raimon team om hun te helpen met het voltooien van hun hissatsu technieken.

Nadat Inazuma Japan was gecreëerd, was David Samford gerecruteerd voor de selecties, maar hij werd niet aangenomen. Later werden hij en Kevin vervangen door Shawn en Jordan. Intussen sloten Joseph, Jimon en Narukami zich aan bij Neo Japan met de hoop om Inazuma Japan te kunnen verplaatsen. Ze daagden de huidige Inazuma Japan uit, maar verloren uiteindelijk, waardoor ze hun doel niet konden bereiken. Het is onbekend wat er is gebeurd met de rest van de leden van Neo Japan.

Uniform

Teikoku Uniform

Teikoku's uniform

Hun uniform is een groen t-shirt met rode strepen op de mouwen en een rood team merk, samen met bruine shorts. De sokken zijn wit en de schoenen paars. Het keepers-uniform is een oranje lange-mouwen shirt met donkerbruine strepen, een wit team merk en een groen shirt eronder, samen met donkerbruine shorts, paarse handschoenen, donkerbruine sokken en paarse schoenen. De aanvoerdersband is rood.

Leden

Hoofdspelers

  1. Joseph King (GK) (Inazuma Eleven 2 Aanvoerder)
    Teikoku

    Teikoku Formatie

  2. Oono Densuke (DF)
  3. Banjou Kazumichi (DF)
  4. Kennya Narukami (DF)
  5. Gojou Masaru (DF)
  6. Henmi Wataru (MF)
  7. Sakiyama Shuuji (MF)
  8. Doumen Shuuichirou (MF)
  9. Daniel Hatch (FW) (IE1 Aanvoerder)
  10. Jude Sharp (MF) (Voormalig) (Aanvoerder)
  11. David Samford (FW)
  12. Hyoudou Yuuhei (DF)
  13. Ena Kazuki (FW)
  14. Mokumoto Kei (FW)
  15. Shibuki Shoudai (MF)
  16. / 10. Ookusu Seiji (FW)

Tijdelijke Spelers

Coach

Trivia

  • In de game, is Joseph is de actuele aanvoerder.
  • Dit is het eerste team dat werd gezien in de Inazuma Eleven serie(s).
    TeikokuEpisode127

    Teikoku's laatste verschijning

  • In het begin van aflevering 1  won Royal Academy een wedstrijd met 13-0 tegen een onbekende school.
  • Toen ze onder Ray's toezicht zaten had Royal de gewoonte om scholen te vernietigen waar ze de teams van hadden verslagen.