Wikia

Midorikawa Ryuuji
Reize

Mido-kun

Midorikawa40GO

Jap naam 緑川リュウジ

レーゼ

Dub naam Jordan Greenway
Janus
Data

Geslacht

Male Icon

Positie

Middevelder

Nummer

10(Gemini Storm)

13(Inazuma Japan)

Element

Wood Icon

Team

Gemini Storm(voorheen, aanvoerder)
Inazuma Japan
Inazuma Japan B

Seiyuu

Yuki Kodaira
Debuut
Game Inazuma Eleven 2
Anime Aflevering 027
Aflevering 040(GO)
Manga Onbekend

Midorikawa Ryuuji(Alien: Reize) (Dub: Jordan Greenway, Alien:Janus) is een van de personages in de Inazuma Eleven games en anime. Hij was een middevelder en de aanvoerder van Gemini Storm en later werd hij een middevelder voor Inazuma Japan.

In GO is hij de secretaris van Hiroto.

Profiel

Inazuma Eleven 2

  • Een koelbloedige jongen, die denkt dat degene die verliezen waardeloos zijn

Uiterlijk

Midorikawa Ryuuji 2

Midorikawa als Reize.

In seizoen 2 stond Jordan's haar overeind, en de vier dikke plukken haar die normaalgesproken over zijn voorhoofd vallen zijn nergens te bekennen en dus waarschijnlijk ook omhoog gezet. Hij heeft twee plukken bij zijn oren die naar de buitenkant wijzen, en zijn haarstyle wordt vaak vergeleken met een ijsje.

In seizoen 3 draagt hij zijn haar in een paardenstaart, met vier dikke plukken haar die over zijn voorhoofd vallen, deze vormen een dubbele letter 'M'. Hij heeft een gebruinde huid en zwarte, redelijk scherpe ogen.

Zijn normale kleding zijn een rood shirt met lange mouwen, met daarover heen een paars shirt dat veel weg heeft van een vest met korte mouwen. Hij draagt een groene broek die tot kniehoogte komt.

In GO draagt hij een rode coltrui onder een licht lavendel kleurig jasje van een pak, met een blauwe broek en witte schoenen. Zijn haar is vastgebonden in een rommelige knot, wat een beetje te vergelijken is met zijn 'Janus' haarstyle.

Karakter

Jordans 'alien'-karakter, Janus, is trots en geeft de voorkeur aan om anderen te verwijzen als een lagere stand, vaak zonder rekening te houden met anderen. Zijn natuurlijke persoonlijkheid is aan de andere kant helder, vrolijk en hardwerkend. Dit laten ze zien aangezien hij er erg naar verlangt om erg sterk te worden.

Hij beweert later dat het hem een behoorlijke tijd geduurd had voordat hij zijn alienkarakter eindelijk ontwikkeld had, dit kwam waarschijnlijk aangezien dat karakter precies het tegenovergestelde was van zijn natuurlijke persoonlijkheid. Ondanks dat blijkt hij het erg leuk te vinden om beroemde spreekwoorden en gezegden te gebruiken in beide persoonlijkheden.

Recruiteren

Inazuma Eleven 2: Kyoui no Shinryakusa

Je kan Janus recruiteren nadat je met hem in Kyoto gepraat hebt. Je moet hem eerst verslaan in Mr. Veteran's uitdagingsweb en daarna kan je hem selecteren in de machine. Nadat je een telefoontje gekregen hebt van Seymour Hillman, zal hij random verschijnen rond Alpine, ergens bij de bomen.

Hissatsu

180px-Reze2

Midorikawa in de TCG.

Inazuma Eleven 2

Inazuma Eleven 3

Inazuma Eleven 3 Janus vorm

Inazuma Eleven GO

Inazuma Eleven GO; Reize Form

Weetjes

  • 'Midori' in Midorikawa betekent groen, wat een woordspeling is naar zijn haar. In de dub versies is zijn achternaam 'Greenway', wat ook weer een woordspeling naar zijn haar is.
  • Jordan was waarschijnlijk degene die bedacht om zichzelf en de andere van Aliea Academy 'Aliens' te noemen, alleen maar om zichzelf te amuseren.
  • Hij is de enige Aliea Academy-aanvoerder die niet als een spits gespeeld heeft.
  • Hij is op dezelfde dag jarig als Nathan (Kazemaru). Hun verjaardag valt op 18 Maart.
  • Hij is 162 cm lang.
  • Jordan was de enige die met zijn schot het net heeft kapot gemaakt.