Wikia

鬼道の決意!
Jude's Besluit!
Episode 17
Aflevering Data
Aflevering # 017
Screenplay
Storyboard
Productie
Regisseur
Uitgezonden
Japan 25 januari 2009
Nederland
Navigatie
Vorige Aflevering 016
Volgende Aflevering 018

Jude's Besluit! (鬼道の決意!, Kidō no ketsui!) is de zeventiende aflevering van Inazuma Eleven.

Samenvatting

De nauwe overwinning op Shuriken Jr. High heeft Raimon zelfvertrouwen gegeven, maar op het andere blok van het tournooi, is iedereen geschokt als de titelverdediger voor 40 jaar lang, Royal Academy, een totaal verlies lijdt tegen de nieuwkomer Zeus!! Maar wat gaat Jude Sharp doen nadat z'n team met 10-0 verloren heeft? Als Raimon Zeus wilt verslaan, moeten ze harder trainen dan ooit te voren!! En misschien is het ook wel nodig om nieuwe leden te recruiteren...??

Plot

Aan het begin van de aflevering is Raimon aan het trainen in het Bliksem Training Center wanneer Celia Hills buiten adem vertelt dat Royal van Zeus heeft verloren zonder maar een enkel punt te kunnen scoren! Mark Evans kan dit niet geloven, en hij haast zich naar Royal Academy, waar hij Jude treft op het veld van het stadion. Jude is erg depressief en boos door het verlies, en hij kan Zeus het niet vergeven dat ze zijn teamgenoten zo erg verwond hebben dat ze nu in het ziekenhuis liggen.

Mark probeert Jude op te vrolijken, maar dit lukt niet helemaal. Jude nodigt Mark uit om mee te komen naar zijn huis. In Jude's huis, verwondert Mark zich over de grootte van het huis en vraagt hij Jude of hij nog andere zussen en broers heeft. Jude antwoordt dat hij alleen Celia heeft, wat Mark al wist.

Mark is nogal onhandig en sloopt bijna een van de vazen, waardoor Jude zich nogal ongemakkelijk blijkt te voelen. Mark vindt een oud voetbaltijdschrift en vraagt aan Jude waarom hij dat heeft. Jude legt uit dat hij dat van zijn vader heeft, het wat het enige wat overgebleven was na het vliegtuigongeluk van zijn ouders. Ook vertelt hij dat hij voetbal begon te spelen dankzij dat tijdschrift, en dat hij nog steeds speelt om dat hij de aanwezigheid van zijn vader voelt zodra hij de bal trapt.

Later heeft Jude een gesprek met Celia, en wordt hij aangevallen door Axel Blaze, die een bal naar hem schopt, die Jude niet van zijn stuk brengt, en daarna hebben ze een hete strijd op het veld. Axel vraagt hem of hij doorgaat, en hint daarna dat Jude Mark alleen nog maar gezien heeft vanaf de voorkant, en hoe het zo zijn als Mark zijn naar zijn rug keek.

Uiteindelijk is het de dag van de wedstrijd, en de halve finale staat op het punt om te beginnen. Seymour Hillman houdt echter alles op, en zowel de spelers van Raimon als de spelers van Farm Jr. High raken geïrriteerd en verveeld. De wedstrijd wordt bijna afgeblazen, en iedereen denkt dat ze gediskwalificeerd gaan worden. Maar dan, volgens Seymour precies op tijd, verschijnt Jude op het veld. Hij draagt het Raimon uniform... Zal zijn verschijning en aansluiting aan het Raimon team wat veranderen? Of is het allemaal voor niets geweest..?

Super Technieken

Grootste Gebeurtenissen

  • Royal verliest met 10-0 van een onbekend team.
  • Raimon wordt bijna gediskwalificeerd.
  • Jude verlaat Royal.
  • Jude verandert zijn cape van rood naar blauw.

Around Wikia's network

Random Wiki