Wikia

破れ!忍者サッカー‼
Voetbal in Ninjastijl!
Episode016
Aflevering Data
Aflevering # 016
Screenplay
Storyboard
Productie
Regisseur
Uitgezonden
Japan 18 februari 2009
Nederland
Navigatie
Vorige Aflevering 015
Volgende Aflevering 017

Voetbal in Ninjastijl! (破れ!忍者サッカー‼, Yabure! Ninja sakkā!!) is de zestiende aflevering van Inazuma Eleven.

Samenvatting

Nathan Swift is nu (nog?) bij het team, dus Raimon kan zich volledig concentreren op het nationale kampioenschap. En alles wat ze hoeven te doen is te winnen van het snelle en listige Shuriken Jr. High! Als ze dit niet winnen, is de droom over voordat ie ook maar begonnen is!!

Plot

Seymour Hillman kondigt aan dat de volgende wedstrijd tegen Shuriken Jr. High is. Celia Hills voegt hieraan toe dat de coach van Shuriken af blijkt te stammen van echte ninja's! Ook is er een gerucht dat de spelers van Shuriken getraind worden met echte ninja technieken!!

Mark Evans zegt echter dat ze zich geen zorgen hierover hoeven te maken, want voetbal blijft voetbal. Silvia Woods vertelt dan dat het tijd is om te trainen, en ze krijgt een sms van Nelly Raimon waarin in het kort geschreven staat dat ze niet kan komen en dat ze verwacht dat Raimon de wedstrijd gaat winnen.

Voordat de wedstrijd start doet Raimon nog wat training, waarbij een mysterieus persoon de bal van Axel Blaze steelt. Toen iemand vroeg wie hij was, antwoordde hij dat er geen reden was om dat te vertellen, en daarna daagde hij Axel uit voor een een-op-een wedstrijdje. Uiteindelijk vertelt de jongen wie hij is: Sail Bluesea, aanvoerder van Shuriken Jr. High. Hij legt uit dat het wedstrijdje simpel is; ze zullen naar de overkant van het veld dribbelen, waarbij hun snelheid tegen elkaar opgetest wordt. Axel heeft hier echter geen interesse in.

Zodra Nathan Miles Ryan in het publiek ziet zitten, neemt hij Sail's uitdaging aan. Als Sail vraagt wie Nathan is, antwoordt Nathan op dezelfde manier als Sail: Ik heb geen reden om dat te vertellen.

Zodra het wedstrijdje start, toont Sail enorme snelheid, en is hij bijna sneller dan Nathan. Als Nathan Sail bijna voorbij rent, steelt Sail de bal van Nathan om hem te vertragen. Maar vlak voordat het wedstrijdje eindigt komen er twee andere mysterieuze figuren op het veld, die de bal van zowel Nathan als Sail stelen! De twee personen introduceren hunzelf en zeggen sorry voor het asiociale gedrag van hun aanvoerder, waarna de drie in de lucht springen en verdwijnen.

Als de wedstrijd begint, steelt Shuriken meteen de bal van Raimon. Sail schiet, maar Mark stopt het succesvol. Shuriken toont een indrukwekkende reeks van technieken, ze maken het een eenzijdige wedstrijd en door hun grote hoeveelheid schoten verwonden ze Mark's linkerhand zo erg dat het bijna niet meer te gebruiken is. Hierin scoort Sail het eerste doelpunt van de wedstrijd, doormiddel van zijn techniek.

Tijdens de tweede helft valt Shuriken aan zonder ook maar een beetje rust. Sail schiet overnieuw een schot doormiddel van zijn techniek, Slijk Bal, en Mark faalt om de bal te stoppen, dankzij zijn verwonding. Nathan is echter op komen dagen en hij stopt de afgeremde bal voordat hij het doel in gaat. Nathan rent naar voren, en roept om Axel. Axel komt naar hem toe en samen maken ze hun nieuwe techniek, Vlammenvogel, en scoren hiermee een doelpunt. Daarna gebruikt Axel zijn Vlammen Tornado en maakt hij het winnende punt. Na de wedstrijd vertelt Miles aan Nathan dat hij nu begrijpt dat Nathan deel uitmaakt van voetbal.

Mark en Silvia bezoeken Nelly bij haar vader in het ziekenhuis, en vertelt hen dat haar vader het goed doet. Ze vertellen haar dat ze hebben gewonnen, en Nelly is hier blij over, maar zodra ze Mark's verwonde hand ziet is ze geschokt. Mark stelt haar gerust door te vertellen dat het over drie dagen weer helemaal over is, en Nelly vertelt hem dan een spreekwoord: Het is als een race met een paard, die mogen we niet verliezen. Mark begrijpt dit niet en wordt boos op Nelly, hij denkt dat zij hem een paard noemt. Nelly zegt dat ze dat niet zo bedoelde, en ze beginnen een ruzie, waarin Nelly de zangeres Madonna door de war haalt met de topvoetballer Maradonna.

Gebruikte Hissatsu

Around Wikia's network

Random Wiki